Indtast din registrerede e-mail:
Indtast ny adgangskode:

​​Den vanskelige samtale

Bliv bedre til at håndtere den vanskelige samtale/situation

Formålet med kurset er:

  • at tackle forskellige medarbejderprofiler eller udfordringer
  • at handle konstruktivt i teams der ikke fungerer
  • undgå at konflikter går i en retning, der ikke kan styres
  • at blive mere bevidst om, hvordan man som person kan optræde i samtaler og heri opnå løsninger, der ligger langt over det niveau, man normalt vil ty til
  • at få konkrete værktøjer til direkte brug i praksis
  • at opnå viden om hvordan værktøjerne virker i specifikke situationer

​Kurset afholdes med diskussion in plenum, med synliggørelse af de forskellige problematikker.

I splitperioden er der opgaver og cases som skal være med til at skabe en forankring af værktøjerne i dagligdagen. På den måde bliver kurset ikke blot endnu et på cv’et.

Om den vanskelige samtale

Vi oplever alle både i det professionelle og privat liv at have samtaler, der volder os problemer.

Det kan skyldes at emnet er tabubelagt, men også vores forhold til personen spiller en afgørende rolle.

Selv om vi ikke skal eller kan være venner med alle, er det vigtigt, at man i vanskelige samtaler forstår, hvordan man kan gribe dem an. På den måde kan samtalen flyttes fra det svære og til det konstruktive med mulighed for løsning. Kurset har fokus på arbejdsrelaterede udfordringer, men kan nemt tages med ind i din private ageren.

Der er både lagt vægt på hvordan man håndterer udfordringer ind mod en individbaseret situation og mod et mere overordnet svært dilemma. Vi benytter aktuelle cases, sådan at hver deltager føler det er nærværende for dennes udfordringer.

Kurset er henvendt til ledere, der gerne vil opnå mere styrke i at forstå, hvordan de kan agere bedre i de svære situationer. Ligeså hvordan de ikke behøver at gå på kompromis med deres værdier for at nå ind i at flytte samtalen væk fra det vanskelige.

​Din virksomhed får:

  • ledere der går konstruktivt til diverse udfordringer
  • færre konflikter og mere retfærdighed
  • øget trivsel på arbejdspladsen
  • mere stabil drift
  • en lavere medarbejderomsætning​

​Du bliver bedre til:

  • at tackle og spotte de forskellige medarbejdertyper
  • at vælge hvordan du vil agere og kommunikere i vanskelige situationer og samtaler
  • at bruge og vælge konkrete værktøjer i forhold til indsats overfor teams eller specifikke konflikter, der bevæger sig i den forkerte retning
  • at vende den vanskelige situation/samtale til en at være konstruktiv og løsningsorienteret​

Praktiske oplysninger

Varighed:

Kursets varighed af 1½ dag med max. 8 deltagere og inkl. materialer.

1. dag: 6 timer, hvor leder helst medbringer en aktuel case, så det bliver så konkret som muligt.

2. dag: (3-4 mdr. senere): 4 timer, med opfølgning og evt. videre forløb.

I splitperioden skal leder søge at få afholdt samtaler og bruge værktøjerne.

Efter kursusdag 1 findes i fællesskab en dato for kursusdag 2.

Sted:

Vi holder kurset hos jer

Pris:

5.500 kr. ekskl. moms

Conopor ApS

Ludvig Jensens Vej 14
3460 Birkerød

Tlf.: 21 28 05 51 - virk@conopor.dk
​CVR: 32476260

Indehaver og Direktør Jean Vennestrøm PhD​

Holder indlæg hos bl.a. Dansk erhverv, WTC Health Care Center og DUCC

VI ER ALTID KLAR TIL AT HJÆLPE DIG